OP PIK, prioritní osa 1 - program Marketing
Souhrn programu:
Program Marketing podporuje pořízení služeb pro malé a střední podniky zaměřených na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy.
Podporované aktivity
– Usnadnění vstupu MSP na zahraniční trhy prostřednictvím jejich individuálních účastí na zahraničních výstavách a veletrzích.
– Služby pro MSP zaměřené na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy (doprava exponátů, marketingové propagační materiály).
Nepodporované aktivity
– Prostá obnova majetku.
– Aktivity spojené s podporou vývozu do členských států Evropské unie a třetích zemí a to podporou přímo vázanou na množství vývozu nebo spojenou se založením a fungováním distribuční sítě nebo jinými běžnými výdaji souvisejícími s vývozními aktivitami.
– Aktivity spojené s podporou přednostního užití domácího zboží před zbožím dováženým.
– Výrobní aktivity.
NahoruIndikátory
Z úrovně projektů budou příjemcem podpory povinně vykazovány a naplňovány všechny následující indikátory[1]:
Povinné k výběru:
– Výkony.
– Vývoz podpořených podniků.
Povinné k naplnění:
– Počet účastí na výstavách a veletrzích v zahraničí.
NahoruOprávnění žadatelé:
– Malé a střední podniky.
NahoruForma podpory
Výše dotace
– Minimální výše příspěvkuna projekt je stanovena na 200 tisíc Kč.
– Maximální výše příspěvek činí 5 milionů Kč.
Způsobilé výdaje:
Za způsobilé jsou považovány následujícívýdaje:
– Účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí – maximálně 15 účastí v rámci projektu (max. 5 účastí/1 rok) – pronájem, zřízení a provoz stánku.
– Doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a výstavu v zahraničí a zpět, vč. balného a manipulace, v rámci podpořeného projektu této Výzvy, zajišťovaná externím dodavatelem.
– Marketingové propagační materiály – tvorba propagačních materiálů v cizích jazycích (výdaje jsou způsobilé v případě, že byla realizována účast na veletrzích a výstavách v zahraničí v podpořeném projektu této Výzvy).
Způsobilými výdaji nejsou:
– DPH, pokud je příjemce podpory plátcem DPH.
– Výdaje vzniklé nebo uhrazené před datem přijatelnosti projektu.
– Splátky půjček a úvěrů.
– Sankce a penále.
– Výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, celní a správní poplatky.
– Leasing.
– Způsobilé výdaje nad 500 tisíc Kč bez DPH, které nebyly vynaloženy v souladu s Pravidly pro výběr dodavatelů.
– Výstupy projektů (účast na veletrzích a výstavách v zahraničí, propagační materiály), které nesplňují Pravidla způsobilosti výdajů a Pravidla pro publicitu.
– Organizace vlastních výstav, veletrhů a prezentací.
– Propagační materiály pouze v českém jazyce.
– Služby a produkty agentury CzechTrade.
– Návodky, technické popisy, ceníky, vizitky, firemní obálky a jiné tiskoviny, poštovné, ubytování, cestovné, stravné, osobní výdaje apod.
– Výdaje na povinnou publicitu projektu.
NahoruFinanční kritéria výzvy
– Plánovaná alokace:300 000 000 Kč.
– Minimální příspěvek: 200 000 Kč.
– Maximální příspěvek: 5 000 000 Kč.
– Forma podpory: dotace.
Intenzita podpory:
– Maximálně 50 % z celkových způsobilých výdajů.
– Podpora dopravy výstavních exponátů, vč. balného a manipulace je poskytována ve výši maximálně 50 % způsobilých výdajů, maximálně 150 tisíc Kč na jeden veletrh nebo výstavu v zahraničí.
– Podpora tvorby marketingových propagačních materiálů pro účely veletrhů a výstav je poskytována ve výši maximálně 50 % způsobilých výdajů, maximálně 50 tisíc Kč pro jeden konkrétnízahraniční veletrh či výstavu. Poskytnutí podpory na tvorbu marketingových propagačních materiálů je vždy podmíněno poskytnutím podpory na účast podniku naveletrzích a výstavách v zahraničí, resp. jejich účastí na veletrzích a výstavách v zahraničí.
NahoruHodnocení projektu
Model hodnocení – jednokolový:
– 1. kolo – hodnocení plných žádostí.
NahoruSpecifika a omezení
Cílové území:
– Celá ČR mimo hlavního města Prahy.
– Rozhodující pro posouzení místní přijatelnosti není sídlo žadatele, ale skutečné místo realizace projektu = skutečné místo dopadu realizovaného projektu z hlediska jeho přínosů do příslušného regionu.
– Prioritně hospodářsky problémové regiony a území s vysokou mírou nezaměstnanosti.
NahoruHarmonogram:
– Datum vyhlášení výzvy: červen 2015
– Datum zpřístupnění…